Oljudet som blir årets studentpresent 2011

Studentpresent är inte speciellt aktuellt just nu men jag tänkte ändå ta tillfället i akt och peka ut en trend som jag tror att många studenter kommer att anamma nästa år. Det handlar väl kanske inte så mycket om presenter som vad studenterna själva kommer att anamma just på dagen för studenten. Jag tänker förstås på den där outhärliga tutluren, catlabetvingaren; jag tänker på den sydafrikanska trumpeten som man kallar för Vuvuzela. Vuvuzelan fick sitt genombrott som presenartikel under Fotbollsvm 2010 och kända presentleverantören och prylmeckat Coolstuff har skickat dylika stadiontutor i stora upplagor i parti och minut sen dess. Alla vill tuta i luren. Och frågar du mej har jag ingen aning om varför.


Vuvuzela som studentpresent 2011

Vad har då detta med studentpresent att göra. Ja, inte mer än att jag förutspår att Vuvuzelan kommer att bli en vanlig studentgåva nästa år; eller snarare att studenterna själv kommer att inhandla dessa oljudsmakare och anamma dem flitigt under hela studentfesten.

Glöm inte var du läste det först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0