Present online eller present på stan?

Var på stan och sprang runt igår och letade efter en present åt min bror som fyller 20 år. På jakt efter 20-års present alltså. Till en idrottsintresserad, nyss utflyttad student av manligt kön.

Det är som du kanske förstår mot mina principer att handla present i fysiska  butiker, men jag fick helt plötsligt lusta att testa det, bara för att undersöka om det var så illa som jag trott. Det var det. Köer, trängsel och total förvirring i butikerna: dessutom en massa trist rea överallt: antingen är hyllorna tomma eller så är det sprängfyllda av udda storlekar och produktervarianter. Stress och en massa tid till spillo.

Presenter online alla dar i veckan

Nej, tacka vet jag att köpa och skicka present online. Man kan i lugn och ro systematiskt leta fram rätt present. Det är lätt att jämföra priser, lätt att söka bland tusentals produkter och teman inom bråkdelen av några sekunder, och jag får på så vis både en bättre present och mer tid över till att göra andra, mer meningsfulla saker. Som att leta flera presenter till andra tillfällen exempelvis :)

Jag vet faktiskt inte varför någon människa väljer att springa runt i butiker på city när man kan handla samma sak på nätet. Jag antar att det har med rädsla att göra. Att man vill se och klämma på en produkt innan man köper den. Eller att man helt enkelt tycker det är förbannat roligt, det här med att shoppa, leta, trängas, mötas och rota. Hursomhelst är det inget för mej. Jag väljer att skicka present som jag köpt på nätet framför stans neurotiska shoppinglabyrinter alla dagar i veckan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0