Skicka present nu!

Så du vill skicka present? Ja. Du vill det. Jag vet det. Och jag vill också att du ska göra det. Men jag ska fråga igen bara för att vara lite extra artig och väluppfostrad: vill du verkligen skicka present? Jag menar, vad ska det vara bra för? Vad är meningen med det egentligen. Varför. Eller som man säger på tyska: Warum? (Osäker på om det är med dubbelv ..)

Jag skulle förvisso kunna tänka mej flera olika anledningar. Du kanske vill fira något eller någon eller både och. Du kanske vill visa din uppskattning för någon. Du kanske till och med vill säga I love you. Fine. Sätt igång. Skicka present. Men gör det snyggt. Välj för guds skull rätt present. Och se till att den kommer fram i tid.

Ett presenttips härvidlag kan vara att ta reda på vad personen som du ska skicka presenten till tycker om för slags prylar eller tjänster eller vad du nu har tänkt för slags present. Du kan kanske åka hem till personen, knacka på dörren och säga "hej, vad vill du att jag skickar för slags present till dej baby?!". Eller så kan du ringa personen mitt i natten och med hes seriekillerröst sakta sakta liksom krysta fram spörsmålet om vad för sorts present som önskas. Eller så kan du skriva ett långt brev som du inleder i väldigt fin ton, ett brev av typen hej kära du, ser med varm längtan och rena underkläder fram emot ditt bröllop (eller dop eller födelsedag eller 60-års present eller what ever...) men undrar nu såklart vad du önskar dej; jag kommer såklart inte att närvara vid festligheterna själv varför det bli till att skicka present, men enligt mina aningar så kommer detta arrangemang, det vill säga min högst personliga fysiska frånvaro, att inte bara lätta dej, utan även göra dej lycklig, lycklig, inte sant?

Skicka present som låter vackert

Ett annat presenttips som jag gärna delar med mej av såhär två på natten efter sex glas ljummen vodka är att ge bort en present som låter vackert. Människan gillar ljud. Vi tycker om när det låter. Tystnad blir vi oftast besvärade av, men vi anser det vara en estetiskt höjdpunkt att formulera oxymorons som "talande tystnad". Struntsamma. Min mening var att tipsa om att skicka present som låter; stönar, gapar, ger hals, ljuder, ropar, bönar, ber, skriker, pratar, rapar eller kanske, om du är på det humöret, musicerar. En CD kanske. Eller en Mp3 med nedladdad musik. Eller ännu bättre: en andoidtelefon med möjlighet att ladda ner all världens ljud. Jag lovar. Skicka present med ljud - har du en gång gjort det, så kommer det fastna på dej, denna erfarenhet kommer klistra sej fast på ditt skinn som ett...klister.

Det är heller inte fel med presenter som smakar. Människor tycker om att äta. Det är ett faktum och jag skulle rekommendera dej att dra nytta av det. Inte minst för att få inspiration till adekvata presenter. Några grundregler behöver du kunna om du vill anamma detta: skicka exempelvis inte rått kött. Speciellt inte under sommarmånaderna. Det luktar inte gott. Skicka heller inte konstiga ostar som har en tendens att bilda små maskar och ävja när de syresätts alltför undermåligt och till för höga temperaturer under för långa tider. Skicka heller inte djur som du hittat på motorvägen. Annars är spelfältet fritt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0