Present som funkar i alla väder

Med flera goda idéer i skallen gick jag till drabbning för att lösa en present till en inflyttningsfest häromdagen. Emellertid visade det sig bli en ganska svår nöt att knäcka. Jag har handlat flyttpresenter tidigare - det är inte det som är problematiken - senast förra månaden fick jag exempelvis tillfälle att skicka present av detta snitt, men det som var annorlunda den här gången var presentmottagaren. Den här grabben tillhör nämligen kategorin "välbärgade" och eftersom jag inte på något sätt kan hänföras till den här kategorin blev premisserna för presentköpet något annorlunda - för att uttrycka saken milt.
Jag fick panik helt enkelt.
Inte minst eftersom varje present jag tidigare tyckte verkade så bra plötsligt kändes billig och blasé och jag föll nästan automatiskt in i tankemönster såsom 'kommer han inte att skratta åt det här..."
Mitt självförtronde att hitta en bra present föll i botten.
Tills jag kom på lösningen.
Återigen.
En upplevelsepresent.
Det kan inte bli fel.
En upplevelse har  ingen prislapp och är alltid djupt personlig.
Till saken hör att den här grabben är en riktigt adrenalinjunkie, varför en upplevelse i form av ett slags modiferat bungyjump (jag kommer inte ihåg exakt vad det hette nu...) förefall var en klockren gåva. Och det var det också.

Mitt presenttips för alla händelser kommer därför att vara stående ett tag framöver. Upplevelse plus present funkar i alla väder.

yzx.se/lankkatalog - Den moderna länkkatalogen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0